104287908_2991707264218142_2249235766442688739_n.jpg

Over ons

Wat 10 jaar geleden begon als hulpverlening op kleine schaal, is uitgegroeid tot een begrip in de gehele gemeente Buren.

Janneke Ederveen , oprichtster van Stichting Second Life -veur mekaor- heeft in december 2013 het plan opgepakt iets voor de minderbedeelde kinderen uit Maurik te willen doen. Zij wilde graag sinterklaas cadeautjes kopen voor die kinderen waar i.v.m. de financiën geen st.nicolaas avond gevierd kon worden. Gebruikte kleding werd ingezameld bij familie en vrienden en die werd verkocht tijdens de zomermarkt van de Ned. Herv. kerk. Enkele maanden later stapte ze naar een plaatselijke winkelier met de vraag of zij de 2e hands kleding wilden gaan verkopen voor het goede doel. Dit was helaas van korte duur, want de deze winkelier moest na 6 weken haar deuren sluiten.

Na maanden vol speurwerk, bij kwam na een tip het 'Huis van Maurik' in beeld. Daar werd een ruimte op de 2e etage gehuurd en een eigen Second life winkel was een feit. Ook kwamen er vrijwilligers bij.

In juli van datzelfde jaar werd door de eigenaresse van de Ingense Spar een deel van haar winkel ter beschikking gesteld als verkoopruimte voor Second Life. Een tweede filiaal werd een feit en weer kwamen er vrijwilligers bij. Inmiddels doneerden vele gezinnen hun gebruikte kleding aan de stichting, om te verkopen, en zo ook hun steentje bij te kunnen dragen.

Na maanden van het kastje naar de muur te worden gestuurd, kwam de huidige locatie in Lienden in zicht. Eind januari van 2016 kon de 3e winkel worden geopend. In augustus van datzelfde jaar is de winkel in Lienden uitgebreid met maar liefst 75 m2, en is nu totaal 180 m2 groot. Ook werd er afscheid genomen van het Ingense filiaal.

In augustus 2017 moest de ruimte die gehuurd werd in het Huis van Maurik, leeg opgeleverd worden omdat ze de ruimte zelf hard nodig hadden. Er werd verhuisd naar de bovenverdieping in het verenigingsgebouw van de Ned.Herv. Kerk. Dit bleek geen succes te zijn. De smalle stijle trap zorgde er o.a. voor dat klanten weg bleven.

En weer werd er door Janneke intensief gezocht naar een passende locatie in Maurik, waar zelfs de gemeente werd ingeschakeld. Bij alle potentiële locaties werd navraag gedaan, met de conclusie dat er in Maurik écht geen locatie in de dorpskern te vinden is. Dit alles heeft geresulteerd dat er in Maurik geen Second life winkel meer is.

Steeds meer mensen weten de weg naar de Liendense winkel te vinden, met als resultaat dat de doelstellingen vér overtroffen kunnen worden!

Het Second Life team bestaat momenteel uit 16 enthousiaste vrijwilligers.