Laat voor kinderen én ouderen de zon weer schijnen

Laat voor kinderen de zon weer schijnen.

Over ons

Wat 5 jaar geleden begon als hulpverlening op kleine schaal, is uitgegroeid tot een begrip in de gehele gemeente Buren.

Janneke Ederveen , oprichtster van Stichting Second Life -veur mekaor- heeft in december 2013 het plan opgepakt iets voor de minderbedeelde kinderen uit Maurik te willen doen. Zij wilde graag sinterklaas cadeautjes kopen voor die kinderen waar i.v.m. de financiën geen st.nicolaas avond gevierd kon worden. Gebruikte kleding werd ingezameld bij familie en vrienden en die werd verkocht  tijdens de zomermarkt van de Ned. Herv. kerk. Enkele maanden later stapte ze naar een plaatselijke winkelier met de vraag of zij de 2e hands kleding wilden gaan verkopen voor het goede doel. Dit was helaas van korte duur, want de deze winkelier moest na 6 weken haar deuren sluiten.

Na maanden vol speurwerk, bij kwam na een tip het 'Huis van Maurik' in beeld. Daar werd een ruimte op de 2e etage gehuurd en een eigen Second life winkel was een feit. Ook kwamen er vrijwilligers bij.

In juli van datzelfde jaar werd door de eigenaresse van de Ingense Spar een deel van haar winkel ter beschikking gesteld als verkoopruimte voor Second Life. Een tweede filiaal werd een feit en weer kwamen er vrijwilligers bij. Inmiddels doneerden vele gezinnen hun gebruikte kleding aan de stichting, om te verkopen, en zo ook hun steentje bij te kunnen dragen.

Op 2 januari 2015 kreeg Second Life de eerste 'Buurzaamheidsprijs' van de gemeente Buren voor het mooie duurzame initiatief.

Na maanden van het kastje naar de muur te worden gestuurd, kwam de huidige locatie in Lienden in zicht. Eind januari van 2016 kon de 3e winkel worden geopend. In augustus van datzelfde jaar is de winkel in Lienden uitgebreid met maar liefst 75 m2, en is nu totaal 180 m2 groot. Ook werd er afscheid genomen van het Ingense filiaal.

In augustus 2017 moest de ruimte die gehuurd werd in het Huis van Maurik, leeg opgeleverd worden omdat ze de ruimte zelf hard nodig hadden. Er werd verhuisd naar de bovenverdieping in het verenigingsgebouw van de Ned.Herv. Kerk. Dit bleek geen succes te zijn. De smalle stijle trap zorgde er o.a. voor dat klanten weg bleven.

En weer werd er door Janneke intensief gezocht naar een passende locatie in Maurik, waar zelfs de gemeente werd ingeschakeld. Bij alle potentiële locaties werd navraag gedaan, met de conclusie dat er in Maurik écht geen locatie in de dorpskern te vinden is. Dit alles heeft geresulteerd dat er in Maurik geen Second life winkel meer is.

Steeds meer mensen weten de weg naar de Liendense winkel te vinden, met als resultaat dat de doelstellingen jaar op jaar vér overtroffen kunnen worden!

Het Second Life team bestaat momenteel uit 16 enthousiaste vrijwilligers.

Second Life bestaat 5 jaar !!

Stichting Second Life bestaat sinds december 2013, met als doel de minderbedeelde kinderen uit de gemeente Buren te voorzien van een sinterklaascadeautje

Financiën hiervoor komen uit de verkoop van 2e hands kleding

Het verkoopadres en openingstijden staan onderaan op deze pagina.

Dankzij alle donateurs en 16 vrijwilligers hebben wij ons doel ver overtroffen waardoor het mogelijk werd onze doelstellingen behoorlijk uit te breiden.

We kunnen 2018 fantastisch af gaan sluiten !!

(2019 moet nog bijgewerkt worden)

Dankzij onze stichting....

Kunnen er 12 kinderen sporten of hebben zwemles.

Hebben we een fiets voor een kind kunnen kopen.

Hebben we voor een jong gezin een kinderwagen gekocht.

Zijn 6 kinderen een weekje op vakantie geweest met het Betuws/Ingens jeugdkamp.

Is er in onze winkel in Lienden weggeefkast geplaatst.

Hebben zo'n 40 kinderen op onze knutselmiddag, hun vader-, en moederdag cadeautje kunnen maken.

Hebben 25 kinderen een compleet verzorgd verjaardagsfeestje kunnen vieren met hun vriendjes.

Heeft Second Life 19 cadeaubonnen voor boodschappen uitgereikt voor noodlijdende gezinnen.

Hebben 30 personen gratis mogen shoppen in onze winkel.

Is er voor 65 ouderen een gezellige middag in het Heemkundig museum georganiseerd en gefinancierd, welke werd afgesloten met een stamppottenbuffet.

Hebben 2 gezinnen een leuke middag/avond gehad, waarvoor een wens was aangevraagd.

Zijn 2 gezinnen uit eten geweest bij het pannenkoekenrestaurant, waarvoor een wens was aangevraagd.

Hebben 78 kinderen pakjesavond kunnen vieren met hun ouders.

Hebben 75 ouderen genoten van een gratis gezellige middag o.l.v. het havenkoor de Woelwaters met als afsluiting een fantastisch koud en warm buffet én voor iedereen een leuk cadeautje.

Hebben 5 klanten van Second Life een cadeaubon naar keuze t.w.v. € 25.- kunnen winnen.

Onder alle 'knoppen' vind u de verdere informatie.

U kunt nu ook een reactie of bericht achter laten in ons gastenboek.

Nogmaals...alle donateurs én onze fantastische vrijwilligers héél hartelijk dank !!

Met vriendelijke groet,

Janneke Ederveen